Itt az MSZP eltitkolt programja!
2013. szeptember 03. írta: pandava

Itt az MSZP eltitkolt programja!

Az MSZP-vel a megújuló energiaforrások használatában lehagyjuk Németországot! Hogy ezt mi alapján mondom? Az MSZP-s Józsa István tegnap előtt jelentette be "A Fidesz akadályozza a megújuló energiaforrások terjedését" című sajtótájékoztatóján. A politikus a következőket mondta:

"A szocialisták ezért kormányra kerülve kiszámítható és ösztönző beruházási környezetet teremtenének, ami új lökést adna a megújuló energiaforrások felhasználásának és százezer új munkahely megteremtésének - mondta a párt képviselője."

mszp.jpg

Százezer új munkahely nagyon sok, a megújuló iparban különösen. A Greenpeace világszerte küzd a megújuló energiaforrásokért, a több száz oldalas Energy [R]evolution 2012 tanulmányában* részletesen foglalkozik a megújulók használatának munkahelyteremtő hatásával. A dokumentum 190. oldalán lévő táblázat ragyogóan foglalja össze az egyes energiaforrások átlagos munkaerő igényét.

gr2012_munka.pngKatt a képre a teljes, üzemanyag előállítás munkaerőigényét is tartalmazó táblázatért

A táblázat szerint az egyik leginkább munkaerő igényes PV, azaz a napelemes áramtermelés esetén évi 1 MW kapacitás telepítéséhez 11; a  gyártásához 6,9 dolgozó szükséges. Tehát 1 MW napelem telepítése 100% hazai gyártás esetén összesen 17,9 munkahelyet teremt. 100 ezer dolgozó figyelembe vételével évi ~5600 MW napelemes kapacitást fogunk tudni telepíteni! Feltételezve, hogy az MSZP nem idénymunkásokban gondolkodik, két évvel a program indulása után, kedvező időjárási körülmények között már kétszer több megújuló árammal fogunk rendelkezni, mint a maximális fogyasztásunk, ami kb. 6 300 MW!

Ennek megvalósulása esetén valóban elmondhatjuk: Magyarország ebben (is) jobban teljesít, hiszen a Németek csak évtizedes, kitartó fejlesztési politika árán tudták elérni, hogy jó időben éppen aktuális áramigényük 40%-át napból fedezzék.

Az MSZP vezényletével nekünk ez már 1 év alatt sikerülhet! Ehhez képest meglehetősen szerény és visszafogott Józsa úr nyilatkozata, nem? Gondoljunk, bele! Olyan energetikai programba fogna, amivel 1-2 év alatt regionális zöld áram exportőr válna belőlünk!

Gyanítom a valóság az, hogy Józsa úrnak fogalma sincs a megújulókról, de szaporítani akarta politikusaink azon széles táborát, akik kihasználva a megújuló energiaforrások társadalmi támogatottságát próbálnak valami embereknek tetszőt mondani.




*választhattam volna más tanulmányt is, ott is hasonló a számok szerepelnek. A Greenpeace-s azért jó, mert a zöldek számára hiteles forrás.

A bejegyzés trackback címe:

https://megujulok-maskent.blog.hu/api/trackback/id/tr905492127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tnt 2013.09.03. 10:47:53

mszp-s fityeszes 1 kutya....egyik 19 a másik....1 híján...

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2013.09.03. 12:11:57

Arról nem is beszélve, hogy ha minden megújuló áram lenne, annak az ára a mai kb. 4-szerese lenne, tehát kb. 200Ft/KWh. Nem okozna átütö sikert a lakosságnál, de a gazdaságban sem...

Kivlov 2013.09.03. 13:46:00

Nem mind1, mi a programjuk? Úgysem lesz lehetőségük megvalósítani. Vagy ha igen, akkor meg nem valósítják meg, mert csak kampányszöveg az egész. Kuka az egész...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.09.03. 14:04:07

És ezek a balfaszok akarják vezetni az országot. Komolyan mondom lehet, hogy az kellene nekünk, mint a belgáknál. Ott is mennyi ideig nem volt kormány? Az ország meg szépen ment tovább.

Komolyan mondom én még nem nagyon láttam olyan politikust, akinek halvány lila gőze lenne az energetikáról. (Vagy úgy bármiről...)

Lordofearth 2013.09.03. 16:51:01

A megújúló energia alkalmazása nem csak a napelemes energiatermelésről szól. Szél,-víz,-nap.....

De végül is tökmindegy, hiszen minden kormány az atomot preferálja. Mi magyarok már csak ekkora barmokkal vagyunk ellátva..

pandava 2013.09.03. 18:30:41

@Lordofearth: Persze hogy nem csak nap van. De neked lehet nem esett le a bejelentés abszurditása?

Egy kis érdekesség: a kínai óriás vizierőművet "Three Gorges Dam " kb. 25 milliárd dollárból építették fel, a dolgozók létszáma pedig néhány tízezer volt.

Eszerint egészen pontosan 40 ezer. www.willgoto.com/1/143617/liens.aspx

Lordofearth 2013.09.03. 19:16:42

@pandava:
De leesett. Nem ez a baj, hogy nem értenek az MSZP-nél a "megújuló energia" fogalmához vagy jelentéséhez, hanem még annyi fantáziájuk sincs, hogy önmagában "megtermelni az energiát" nem nagy kunszt, eladni illetve felhasználni még nagyobb tudást igényel. Rengeteg felesleges energia vár értékesítésre, ezért Németországban is hosszú időkre leállítják a szélkerekeket, mert nem lehet megterhelni a hálózatot, azaz a megtermelt energia eloszlása, elosztása gondokat szül.

Én magam fejlesztő vagyok és a megújuló energia felhasználásban, az erre épülő közlekedésben vagyok érdekelt.

pandava 2013.09.03. 19:30:31

@Lordofearth: Én úgy gondolom baj, hogy nem értenek az MSZP-nél a megújulókhoz, és a többi pártnál is, ha nem a valóságnak megfelelően nyilatkoznak.

Ugyanakkor nem lehetünk benne biztosak, hogy nem értenek hozzá. Tegyük fel értenek hozzá, és nem tartják olyam mindenhatónak mint ahogy a zöldek szeretik ezeket beállítani. Na de választást akarnak nyerni! Most mondják azt, hogy nem kell nekünk megújuló, ezzel magukra haragítva azokat, akiknek e téma fontos? Nem?:)

Mivel megújulókban a béka segge alatt vagyunk, a német problémáktól szerintem még messze vagyunk.

Lordofearth 2013.09.03. 19:43:38

@pandava:
Így nem lehet választást nyerni, ez csak egy bedobott téma, amely nincs se kidolgozva, se jól tálalva.

Már eleve gyanús az, ha valaki 100 ezer emberrel, mint új munkahellyel dobálódzik. Emlékezzünk az 1 millió új munkahelyre.

Egyik kutya, a másik eb..

Gábor Fazekas 2013.09.03. 20:19:43

@Lordofearth:
Nem is sejted, milyen kevesen gondolják ezt úgy végig, mint te? Vagy pandava? Az átlagos szavazó hit, megszokás vagy tőmondatos jelszavak alapján választ. Nem tehet mást, hiszen memóriája mint az aranyhalé, komolyabb összefüggéseket nem tud értelmezni mert a tömegmédia tanítja, és valójában igen kevéssé érdekli felebarátai boldogsága.
Igenis így lehet választást nyerni. Azért nem fognak mégsem nyerni, mert a fidesz jobban csinálja ugyanezt, illetve az mszp nyolc év kormányzása szerencsétlen-szándékos történései leamortizálták az ezt megvalósítani próbáló pártgépezetet. Ennyi.
És kormányváltás is csak azért lesz 2018-ban, mert nemigen lehet nyolc évig takargatni a strukturális problémákat. A fidesz is el fogja szenvedni a saját öszödi beszédét és meg fogja nyírbálni a válság a hitelét. De az se lesz egy nagy kunszt a szavazók részéről. Egyik nap észreveszik, hogy 2010-ben még 200 volt egy kiló kenyér, most meg 500, és bukik is a fidesz.
Jobb ha tudod, sajnos a szavazók fele nem is emlékszik már az 1 millió munkahelyes ígéretre (aranyhal). A maradék felének gőze sincs munkanélküliség alakulásáról ("biztos csak engem került el a nagy munkabőség"). A maradék fele meggyőzi magát, hogy a válságnak nevezett ballib világhatalmi akció miatt nem sikerült (hithű birka jobbos). A maradék pedig csókos lévén igenis kapott munkát, így örül a teli hasának (hithű csókos jobbos) és tudja hova kell rakni az x-et.
Ez így nagyon nincs rendben, egyik oldaltól sem elfogadható gyakorlat, csak sajnos évtizedekre vagyunk attól, hogy erről lenevelődjön a nép. Ráadásul erkölcstan és hasonló oktatási találmányok sem segíteni fognak ezen.

Lordofearth 2013.09.03. 20:31:09

@Gábor Fazekas:
Egyetértek veled. Én már jó másfél éve Németországban élek ( újra ), azóta nem is voltam "otthon". Nem könnyű egy fejlesztő élete itt sem, akár csak máshol, azonban emberhez méltóak a körülmények. Persze addig vagy itt is Ember, ameddig pénzed van, ha nincs mehetsz ahova akarsz.

Világosan látom a magyar helyzetet, nem a tehetség és nem is a hozzáállás a dolgok iránt dönt, hanem a hovatartozás vagy éppen a haveri kör milyensége.

Számomra érthetetlen, ha egy párt újra akar nyerni, vagy nyerni akar, mert most már úgy gondolja, megérdemli, miért nem újít, miért nem éípt fel új programot, gondolatot vagy éppen tagságot, miért nem akar jobb lenni mint korábban.

Ugyanazok az arcok, ugyanazok a süket dumák, ugyanazok a stratégiai elgondolások, minden változatlan.

A szavazó is - sajnos pontosan ugyanolyan hülye mint 20 éve már és ez a legnagyobb baj.

Gábor Fazekas 2013.09.03. 21:22:49

@Lordofearth:
Nocsak, nocsak. RealMan. :)
Használjuk ki a pillanatnyi egyetértést, és térjünk nyugovóra. Néha itt is kitör belőlem a mélypolitizáló állat, de jobban szeretem ezt a blogot, mint ahol ezenkívül beszélgettünk. Szakmai energiapolitikánál itt nem szeretnék undorítóbb dolgokba nyúlni. ;)

Lordofearth 2013.09.03. 21:53:12

@Gábor Fazekas:
Akkor maradjunk annál, számomra az kedvesebb, végre egy szakmapolitikai partner - a többi nem érdekes.

EXO 2013.09.04. 08:29:43

Nem az a baj, hogy nem értenek hozzá, hanem az, hogy csak az érdekli őket, hogy mondjanak pár jól hangzó szlogent, amivel szavazókat lehet szerezni. Jelenleg a megújuló az, egészen addig, amíg nem kezdődnek el a tiltakozások a szélkerekek zaja, a biomassza erőművek által felnyomott faárak és a rendszerösszeomlások következtében. Onnantól kezdve reversz lesz a helyzet, de addig ezzel rá lehet repülni az LMP és a PM szavazótáborára, ami most azért cél az MSZP-nél, mert már látszik,hogy külön a lista.

EXO 2013.09.04. 08:32:55

@Gábor Fazekas:
"A szavazók fele már nem emlékszik az egymillió munkahelyre"
A másik fele pedig nem szavaz :D

pandava 2013.09.04. 11:53:25

A fidesz válaszolt az mszp-nek:
"A párt szerint a kormány kiemelt figyelmet fordít a megújuló energiaforrások kiaknázására, szemben a szocialisták "kormányzati tehetetlenségével"."

www.hirado.hu/Hirek/2013/08/31/13/Fidesz_a_kormany_kiemelt_figyelmet_fordit_a_megujulo.aspx

Gábor Fazekas 2013.09.04. 13:10:52

@pandava:
Ez megnyugtató. Én is kiemelt figyelmet fordítok az illemhelyen való trónolásomra. Rendben le is húzom az eredményt. Szemben a kutyámmal, aki nem növesztett ehhez hüvelykujjat.
Hasonló információtartalmú nyilatkozatok. :D

pandava 2013.09.04. 19:54:07

@Gábor Fazekas: vessél (vessetek) rám követ, de szerintem a két párt nyilatkozata közül az MSZP-é egy fokkal jobb.:)

Gábor Fazekas 2013.09.04. 23:36:44

@pandava:
Hát én közben rájöttem, valójában milyen értelemben fordít a kormány kiemelt figyelmet a megújuló energiaforrások kiaknázására. Érdekes cégprofilok vannak itt:
www.napi.hu/magyar_vallalatok/kiderult_mibol_el_orban_leendo_veje.563516.html
Ha már itt tartunk, blogod, mint "Megújulók másként", esetleg megfontolhatná, hogy a Széles-féle energiacelláról is elkezdjen cikkezni. Amennyit tudunk róla, megújuló lesz az is, "energiát nyer az éterből". ;)
Viccet félretéve, háztartási szélerőművekről nem tartasz érdemesnek némi műszaki-gazdasági értekezést?

pandava 2013.09.05. 18:35:09

@Gábor Fazekas: öhh, én azt hittem mindenki számára teljesen egyértelmű, hogy napelem helyett kis házi szélgépet nem szabad venni.:)

Energiacella birtokában amugy meg nem tökmindegy?:)

Gábor Fazekas 2013.09.06. 18:36:53

@pandava:
Ok, nem kell teljes cikk, de most tök komolyan mondom, lusta voltam egyszer is utánanézni, miből áll beszerezni egy villany-szélkakast a tetőre.
Szakmai gyakorlaton az ELMŰ-nél kb. 100 HMKE kérvény fordult meg a kezemben, mindegyik napelem volt, egyet leszámítva. Nem tudom már a paramétereket, de egy kis házi szélgép hozzá való "*** Windy B*y" inverterrel (remélem így nem reklám). Meglepődtem, de azóta se néztem utána, hogy miért vettek vajon ilyet. Elbíráltam oszt jónapot.
Ha azt mondod tuti lehúzás, elfogadom, és továbbléphetünk. Bár a vérbeli környezettudatosoknak nem ez a lényeg. :)

pandava 2013.09.10. 19:22:11

@Gábor Fazekas: És ha reklám?:) Itt szabad.
Szeretem a pirospöttyöst:)

Az a baj a széllel, hogy minnél közelebb vagyunk az éltető humuszhoz, annál rohamosabban termeli a kevesebbet. Cserébe bazi nagy oszlopot kell állítgatni, amit nem is olyan nagy magasság felett még az önkormányzatnál is engedélyeztetni kell.:)

Emlékszem, régen megnéztem, hogy a háztartási kiserőműnek még elmenő 49,9 kW-os tisztán hazai szélgép fajlagosan 3x volt drágább a megawattos Vestasnál.

Gábor Fazekas 2013.09.11. 03:02:58

@pandava:
Mellesleg most vettem észre, hogy volt munkaadómat meg kiírtam, ráadásul úgy, mint a logóján. Szóval nekem már annyi.
Hát azért az a 49,9 nagyon olyan "magyar szabályokra legyártott prototípus" szagú. De értem a lényeget.
Mekkora poén lenne valahogy érvényesíteni a "mérethatékonyságot" napelemeknél. Bár lehet utána kéne gondolni, valami technológiasűrűség szerű fiktív mértékegységgel, és kijönne, hogy napelemeknél egész más nagyságrendig segít a méret. Végülis növekedési törvények szerint egy villamos gép fajlagos teljesítménye a névleges teljesítmény negyedik gyökével arányos, tehát a szükséges anyagmennyiség a negyedik gyökkel fordítottan arányos. Na de vajon milyen összefüggés adódna egy napelemre? Fizikusok mondják meg.
Legutóbb fókuszált napfénnyel gerjesztett napelem keltette fel a figyelmem. Ilyeneket nem árt tudni, hogy egy tenyérnyi napelem 500x fókuszált napfényt is nagyjából ugyanolyan hatásfokkal tud hasznosítani, nem? Kritikus kérdés a nap felé forgatás, de azzal már hagyományos napelemeknél is kísérleteztek, és annyira nem volt sok veszteség. A kérdés inkább az, hogy optikával nem ellátott napelemtáblák "befogadóképességben" túl vannak-e méretezve. Mert ha igen, akkor itt valami nagyon nem kerek... ;)

pandava 2013.09.13. 19:07:30

@Gábor Fazekas: nem értem a mérethatékonyságot.

Szerintem nincs ilyen. A Nap a Földpálya távolságában 1370 W/m2 teljesítménysűrűséggel sugároz. Mire a napsugár átverekszi magát a légkörön marad belőle kb. 1000 W/m2. Az energiaátalakító berendezést ehhez kell méretezni, ha 100% lenne a hatásfok, akkor 1 kW-hoz 1 m2 kellene. Azaz a berendezés méretét végül a napsugárzás teljesítménysűrűsége határozza meg.

A napfényt akkor van érelme fókuszálni, ha a lencsék felületre vonatkoztatott fajlagos ára és a forgató berendezés költsége kisebb, mint maga a napelem.

Gábor Fazekas 2013.09.15. 04:24:06

@pandava:
Gyártási mérethatékonyságra gondoltam. Teszem azt, fiktív példa, ha beborítanánk a Hortobágyot napelemekkel egyetlen rendszerben, és szigetüzemben használnánk, a nagy terület miatt a felhők által kitakart felület kevésbé tenné tüskéssé a termelést, tehát nem kéne annyira izmos munkapont szabályozás. Vagy egy vékonyfilmes 60 m2-es napelemre sokkal olcsóbb volna rányomni a vezető szálakat. Mit tudom én. Nem sok gyártási lépésüket ismerem. Ezért mondtam, hogy szélerőműveknél elég szépen kijön. De én meg tudok mutatni egy csomó törvényt a jegyzeteimben, ami miatt ez így van. Másoknak meg ez lehet fekete folt. És nem vagyok biztos benne, hogy az optimalizálás csúcsán van a napelemek gyártása.
A fókuszálós dologról meg kell kérdezni a francia céget, ami foglalkozik vele. Sajnos üzleti titok lévén nem sok volt abban a leírásban, amiben említették. Egyébként a 2012-es Solar Decathlon francia "Sumbiosi" nevű házához használták.
süti beállítások módosítása